lördag 23 mars 2013

Linnégatan

I torsdags hamnade jag på Linnégatan i min jakt på ett trevligt ställe att sitta på och göra en eller annan skiss. Ställde ifrån mig cykeln och gick uppför gatan tills jag frös alltför mycket, bytte sida och gick nedför. Det finns cafeér, men då och där föll de mig inte i smaken.

För vanligt var ett, Bönor & Bagels är för smått, gick in på ett ställe som var som att kliva in i Laura Ashley ...., allt var blommigt och det som inte var det var dränkt i spets - och man såg definitivt inte ut. Så jag gick neråt gatan och gick in där jag startade, Condeco. Hittade en bra plats med utsikt uppöver gatan, en stensatt plats med ett träd och bortom så fanns det tinnar och torn att rita av.

Min tanke var en mysteriebild där saker och ting försvann i dimma (även om det denna dag var minus 10 grader kallt), hit måste jag återvända!

 
Fabrianoboken, 29 * 23 cm, Pentel vattenpensel och de vanliga Winsor&Newtonfärgerna; Sepia, Peryleen Green, Payne's Gray, Burnt Sienna, Yellow Ochra, Quinacridone Gold och lite Scarlet Lake märkligt nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar