söndag 3 mars 2013

Gasklockan

Jag gick till Skansen Lejonet för att skissa vår fina gasklocka i det vackra vårvädret!
Hittade en bra sten med solen snett från vänster och satte fart, men det gjorde solen den med. Fick byta plats två gånger för att solen försvann bakom Skansen och då blev det iskallt. Hade på mig mina fingerlösa handledsvärmare men de hjälpte bara temporärt - det tog en bra stund att värma upp fingrarna efteråt.
Jag målade klart gasklockan hemma sedan. Har köpt en Pentel waterbrush, en slags pensel med vattenfyllt skaft. Fungerar faktiskt helt otroligt bra, jag var lite skeptisk först. Man klämmer på skaftet, som är i plast, och så får man en droppe vatten på penseln och voila - det är bara att måla!

14,5 * 23 cm Fabriano skissbok
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar