fredag 8 mars 2013

Kosmos cafe

Jag gick till Kosmos café på Västra Hamngatan. Där var det stilla och inte så mycket folk, kaffet fick jag utburet till bordet. Ritade av en stolpe mitt i lokalen och målade sedan med mina nyfunna vänner Pentel waterbrush. 20 minuter tog det, det som tog längst tid var att försöka skriva Kosmos så likt som möjligt som deras eget typsnitt....
 
 
Några dagar tidigare när solen sken lite extra mycket så skyndade jag mig ut till Trädgårdsföreningen på lunchen. Han med en kaffe och en snabb skiss av det lilla glashuset. Med en filt om benen var det helt uthärdligt! Lilla moleskinboken och tuschpenna direkt.
 
 
 
Nån liten torr frökapsel slinker in i det hela då och då också, blyerts genom förstoringsglas är roligt.
2,5 *4 centimeter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar