söndag 28 september 2014

Septemberutmaning, jag ligger efter!

Det är den 28:e idag, och jag ligger två bilder efter. Det hade varit roligt att avsluta utmaningen innan september var slut, men jag kommer inte att hinna det. Kvällarna innehåller bara ett par timmar för mig att måla på, och de tar slut alltför fort.

För att inte hamna alltför mycket på efterkälken så målade jag tre av samma sort idag, det går lite fortare - och det är inte fusk.

Rhododendronblad är en favorit som jag kommer att måla många gånger, jag tycker att jag fick till ljuset bra på detta!

Tog ett foto den 23:e - då såg det ut såhär. Några hörn kvar att fylla. Så fort jag stängt ner datorn för kvällen (strax!) så ska jag plocka fram ett krulligt blad (kanske alm?) för att förbereda för morgondagen. Att rita kan ibland ta lika mycket tid som att måla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar