söndag 25 januari 2015

Mossa

Förra helgen var vi ute och cyklade. Det har hittills varit en blöt och varm vinter så när vi cyklade i en bäckravin så var det som att cykla i en John Bauer-skog på extraväxel. Så mycket mossa, så många nedfallna träd att täcka över.

Så när vi pausade och en av vattenflaskorna blev tomma så fyllde jag den med mossa. Mossa med fina små blommor. Många sorters mossa.

Väl hemma så la jag mossan i en plastask, svepte en platspåse lite löst omkring och såg till att vattna också, sen in i kylskåpet. Nu en vecka senare var mossan lika fin som när jag plockade den!

Först var det dags att hitta färger, tja - grönt.

Sen målade jag en första darrig skiss.

Och sist försökte jag göra en riktig målning. 
Jag är inte så nöjd, det ser inte ut som mossa.
Men jag har försökt att måla mossa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar