söndag 9 februari 2014

Frühlingsgold

Avslutade ännu en vissen, taggig kvist. Denna har jag haft här hemma i en papplåda sen i somras, målat den på test några gånger. Provat olika färgvarianter. Jag gillar att den heter Frülingsgold och ser så trasig och taggig ut!
Jag har använt Burnt Sienna, Perylene Maroon och Prussian Blue i olika blandningar. Fruktkroppen består av den osannolika kombinationen Cobalt Blue, Cadmium Yellow och Permanent Rose. I rätt proportioner blev det en perfekt färg, det ser ut så på riktigt!
 
För att minnas alla färgbalndningar så har jag skaffat mig en Moleskin som jag antecknar allt i. En sida (eller 2) för varje målning, så att jag kan börja återvinna färgrecept som är bra och skaffa mig en egen palett för mina vissna växter.
 
Kvisten är ca 6 cm bred och 21 cm hög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar