söndag 2 februari 2014

Färdiga kvistar

Jag bestämde mig för att sänka ambitionsnivån denna vår och inte försöka kränga ur mig superbra målningar för att skicka in och försöka få med på SBA-utställningen. Jag skulle rent realistiskt bara kunna få max två klara, och det fanns ingen garanti att de skulle bli tillräckligt bra ... Efter att jag bestämt mig för det så kändes allt så mycket lättare och idag har jag avslutat två av mina projekt. Fotona är som vanligt kass, dessutom plåtade vid två olika tillfällen under dagen. Det är ett ständigt pågående projekt, att fixa till fotomöjligheterna..., en annan gång.

Sorbus intermedia, dvs. Oxel - A3-papper, ihopklämd. Behöver skaffa större papper och måla igen :-)


R. moyesii x. willmottiae - liten och söt, 15*20 cm eller nått sånt. Den ska jag måla igen, behöver göra de helvissna nyponen så mycket ruggigare och tyngre...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar