söndag 14 juli 2013

SketchCrawl

Igår var det dags för SketchCrawl, dvs. Urban Sketchers över hela världen ägnade dagen åt att skissa, teckna, måla.
Jag tog mig till Masthuggskyrkan, jag ser den ju redan från köksfönstret så varför inte utforska den lite mer.

Solsken och blåsigt, gott om turister och alldeles för mycket detaljer - och inte nån gång fick jag med kyrkan på ett och samma papper. Jag skissade i dels min Moleskine 20*13 cm och dels i min Fabrianoskissbok 15*23 cm, men hade behövt större papper helt klart. Kanske att jag tar mig dit igen.


 
Jag tog mig sedan ner till Majorna för att få ytterligare en annan vinkel på det hela. Satte mig på en trottoarkant, strax hörde jag en röst "Nä, de e lugnt, men vi e inte vana vid att folk sitter sådär..." , en lokal "gentleman" utan framtänder betraktade min skiss och konstaterade sedan att " jag ser vad det är du målar." Det var ju bra det ....
 
 
Alla 5 bilderna målade med 2 stycken Pentel Waterbrush, jag hade vatten kvar i dem när jag var klar och jag hade inte snålat. Bra små prylar helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar